Op zaterdag 18 en zondag 19 maart 2017 houdt fotoclub Brabantse Wal voor de vijfde maal haar jaarlijkse expositie, die zaterdag 18 maart om 14.00 uur  officieel wordt geopend door wethouder Van Geel.

In totaal zullen er ca. 100 foto’s tentoongesteld worden; de deelnemende fotografen stellen zich middels een selfie aan het publiek voor.

Vast onderdeel op de expositie is de rode draad. Er is een beginfoto gemaakt die is doorgegeven aan de nrs. 1 van drie samengestelde groepen. Zij hebben, geïnspireerd op deze beginfoto, een vervolgfoto gemaakt en deze weer doorgegeven aan de volgende in hun groep.

Tot slot zijn de drie rode draden weer samengevoegd tot één eindfoto.

Drie vakfotografen, t.w. Herman de Pagter, André Roosenburg en Arend van den Heuvel, zullen voorafgaand aan de opening een jurering doen.

Evenals vorig jaar is er een mini-expositie van foto’s, gemaakt door de leerlingen uit groep 8 van de Maria Regina school.

Enige tijd geleden heeft de fotoclub enkele lesuren in fotografie verzorgd.De leerlingen hebben als huiswerkopdracht meegekregen om het geleerde in praktijk te brengen. De gemaakte foto’s zijn daarna weer met de fotoclub doorgesproken en ieder kind heeft zijn of haar beste foto aangewezen om te exposeren.

Bezoekers kunnen stemmen op de foto’s van zowel de fotoclub als van de mini-expositie.

Zondag 19 maart zullen rond 17.30 uur de winnaars van zowel de publieks- als van de vakjury-prijs bekend worden gemaakt. De winnende foto van de mini-expositie wordt op een latere datum op school bekend gemaakt.

De expositie is te bezoeken op zaterdag 18 maart van 14.00 tot 18.00 uur en op zondag 19 maart van 12.00 tot 18.00 uur in basisschool Maria Regina, Waterlinie 1 te Steenbergen.

De toegang is gratis.